پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد - تمام رشته ها

محل لوگو

توسعۀ ابعاد خدمات‌رساني نهادهاي مديريت شهري در قالب شهرداري الکترونيک (ضرورت‌ها، پشتوانه‌‌ها، چالش‌ها و تدابير پيشنهادي)


فرمت:ورد(word)

چكيده:

با توسعۀ روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات و تأثيرات وسيع آن بر جنبه‌هاي مختلف زندگي شهروندان، ابعاد خدمات شهري نيز دستخوش تحوّلات گسترده‌اي شده است، چنان‌که لازمۀ زندگي در شهرهاي امروزي به عنوان نقاط تمرکز خدمات و تعاملات، به‌کار‌گيري روش‌ها و فناوري‌هاي نوين خدمات‌رساني مي‌باشد. بهره‌گيري از قابليت‌هاي خدمات الکترونيکي و تعاملي در راستاي نوآوري، توسعه و ارتقاي کيفيت خدمات شهري، مزاياي فراواني را در بر دارد، که در اين ميان شهرداري‌ها نيز به عنوان مراکز عمدۀ مديريت و ارائۀ خدمات شهري، مي‌توانند با توسعۀ ابعاد خدمات‌رساني در قالب عرضۀ خدمات شهرداري‌هاي الکترونيک، از مزاياي فراوان آن بهره گيرند.

با توجه به اهداف توسعه­اي نهادهاي مديريت شهري تهران جهت نوآوري و شکوفايي در عرصۀ خدمات‌رساني به شهروندان، انجام مطالعات راهبردي و شناسايي زمينه‌ها و چالش‌هاي توسعۀ خدمات الکترونيک شهري در سطح شهرداري‌هاي مناطق تهران امري ضروري مي‌نمايد. لذا در اين ارتباط و در نخستين گام، پژوهشي نظري با هدف تبيين مزايا و نقش خدمات‌رساني الکترونيک در توسعۀ ابعاد خدمات‌رساني نهادهاي مديريت شهري، صورت گرفته است. سپس با تأکيد بر نقش شهرداري‌هاي مناطق تهران و بررسي و تحليل شرايط موجود، زمينه‌ها و چالش‌هاي متقابل، در چهار حوزۀ زيرساختار «سياسي- قانوني»، «اقتصادي»، «اجتماعي- فرهنگي» و «فنّي- علمي» مورد تحليل و شناسايي قرار گرفته‌اند. در اين گزارش پژوهش، ابتدا در مقدمه‌اي به تشريح ابعاد مسأله و بيان ضرورت‌هاي موجود پرداخته و پس از مرور اجمالي مباني نظري خدمات الکترونيک شهري، چهارچوب علمي تحقيق، تشريح شده است. پس از آن ضمن تحليل و ارائۀ يافته‌هاي پژوهش، اقدامات و راهکارهايي پبشنهادي نيز جهت استفاده از پشتوانه‌‌هاي موجود و عبور از چالش‌هاي فرا روي توسعۀ خدمات شهرداري‌هاي الکترونيک تهران، در قالب تدابير «مديريتي- ساختاري»، « اجرايي- اقتصادي » و «پژوهشي- آموزشي» ارائه شده‌اند.

 

كلمات كليدي: شهرداري الکترونيک - خدمات الکترونيک شهري - نهادهاي مديريت شهري - شهرداري تهران

فهرست مطالب

فصل اول کلیات پژوهش

1.1.مقدمه. 1

1.2.بیان مسأله و ضرورت تحقیق.. 2

1.3. اهداف تحقیق.. 3

1.3. فرضیه های پژوهش... 4

2.1.مفهوم و ابعاد خدمات الکترونیک شهری.. 6

2.2.ارکان خدمات الکترونیک شهری و تعامل آن‌ها7

2.3..تبیین نقش خدمات الکترونیک در نوآوری و شکوفایی ابعاد خدمات‌‌رسانی شهرداری‌ها9

2.4.قابلیت‌ها و مزایای خدمات الکترونیک در خدمات‌‌رسانی شهرداری‌ها12

فصل اول کلیات پژوهش

1.1.مقدمه. 1

1.2.بیان مسأله و ضرورت تحقیق.. 2

1.3. اهداف تحقیق.. 3

1.3. فرضیه های پژوهش... 4

2.1.مفهوم و ابعاد خدمات الکترونیک شهری.. 6

2.2.ارکان خدمات الکترونیک شهری و تعامل آن‌ها7

2.3..تبیین نقش خدمات الکترونیک در نوآوری و شکوفایی ابعاد خدمات‌‌رسانی شهرداری‌ها9

2.4.قابلیت‌ها و مزایای خدمات الکترونیک در خدمات‌‌رسانی شهرداری‌ها12

3.1.طرح تحقیق.. 21

3.2.طرح پژوهش نظری.. 21

3.3.طرح پژوهش موردی.. 22

4.1.ارائۀ راهکارها و اقدامات پیشنهادی جهت توسعۀ شهرداری‌های الکترونیک... 24

4.2.تدابیر «مدیریتی- ساختاری». 24

4.3.تدابیر «اجرایی- اقتصادی». 24

4.4.تدابیر «پژوهشی-آموزشی». 25

5.1.جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.. 27

منابع:29

مراجع.. 31

 

3.1.طرح تحقیق.. 21

3.2.طرح پژوهش نظری.. 21

3.3.طرح پژوهش موردی.. 22

4.1.ارائۀ راهکارها و اقدامات پیشنهادی جهت توسعۀ شهرداری‌های الکترونیک... 24

4.2.تدابیر «مدیریتی- ساختاری». 24

4.3.تدابیر «اجرایی- اقتصادی». 24

4.4.تدابیر «پژوهشی-آموزشی». 25

5.1.جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.. 27

منابع:29

مراجع.. 31


مبلغ قابل پرداخت 22,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 262

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما