فرمت:ورد(word)
با توسعۀ روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات و تأثيرات وسيع آن بر جنبههاي مختلف زندگي شهروندان، ابعاد خدمات شهري نيز دستخوش تحوّلات گستردهاي شده است، چنانکه لازمۀ زندگي در شهرهاي امروزي به عنوان نقاط تمرکز خدمات و تعاملات، بهکارگيري روشها و فناوريهاي نوين خدماترساني ميباشد. بهرهگيري از قابليتهاي خدمات الکترونيکي و تعاملي در راستاي نوآوري، توسعه و ارتقاي کيفيت خدمات شهري، مزاياي فراواني را در بر دارد، که در اين ميان شهرداريها نيز به عنوان مراکز عمدۀ مديريت و ارائۀ خدمات شهري، ميتوانند با توسعۀ ابعاد خدماترساني در قالب عرضۀ خدمات شهرداريهاي الکترونيک، از مزاياي فراوان آن بهره گيرند.
با توجه به اهداف توسعهاي نهادهاي مديريت شهري تهران جهت نوآوري و شکوفايي در عرصۀ خدماترساني به شهروندان، انجام مطالعات راهبردي و شناسايي زمينهها و چالشهاي توسعۀ خدمات الکترونيک شهري در سطح شهرداريهاي مناطق تهران امري ضروري مينمايد. لذا در اين ارتباط و در نخستين گام، پژوهشي نظري با هدف تبيين مزايا و نقش خدماترساني الکترونيک در توسعۀ ابعاد خدماترساني نهادهاي مديريت شهري، صورت گرفته است. سپس با تأکيد بر نقش شهرداريهاي مناطق تهران و بررسي و تحليل شرايط موجود، زمينهها و چالشهاي متقابل، در چهار حوزۀ زيرساختار «سياسي- قانوني»، «اقتصادي»، «اجتماعي- فرهنگي» و «فنّي- علمي» مورد تحليل و شناسايي قرار گرفتهاند. در اين گزارش پژوهش، ابتدا در مقدمهاي به تشريح ابعاد مسأله و بيان ضرورتهاي موجود پرداخته و پس از مرور اجمالي مباني نظري خدمات الکترونيک شهري، چهارچوب علمي تحقيق، تشريح شده است. پس از آن ضمن تحليل و ارائۀ يافتههاي پژوهش، اقدامات و راهکارهايي پبشنهادي نيز جهت استفاده از پشتوانههاي موجود و عبور از چالشهاي فرا روي توسعۀ خدمات شهرداريهاي الکترونيک تهران، در قالب تدابير «مديريتي- ساختاري»، « اجرايي- اقتصادي » و «پژوهشي- آموزشي» ارائه شدهاند.
كلمات كليدي: شهرداري الکترونيک - خدمات الکترونيک شهري - نهادهاي مديريت شهري - شهرداري تهران
فهرست مطالب
فصل اول کلیات پژوهش
1.2.بیان مسأله و ضرورت تحقیق.. 2
2.1.مفهوم و ابعاد خدمات الکترونیک شهری.. 6
2.2.ارکان خدمات الکترونیک شهری و تعامل آنها7
2.3..تبیین نقش خدمات الکترونیک در نوآوری و شکوفایی ابعاد خدماترسانی شهرداریها9
2.4.قابلیتها و مزایای خدمات الکترونیک در خدماترسانی شهرداریها12
فصل اول کلیات پژوهش
1.2.بیان مسأله و ضرورت تحقیق.. 2
2.1.مفهوم و ابعاد خدمات الکترونیک شهری.. 6
2.2.ارکان خدمات الکترونیک شهری و تعامل آنها7
2.3..تبیین نقش خدمات الکترونیک در نوآوری و شکوفایی ابعاد خدماترسانی شهرداریها9
2.4.قابلیتها و مزایای خدمات الکترونیک در خدماترسانی شهرداریها12
4.1.ارائۀ راهکارها و اقدامات پیشنهادی جهت توسعۀ شهرداریهای الکترونیک... 24
4.2.تدابیر «مدیریتی- ساختاری». 24
4.3.تدابیر «اجرایی- اقتصادی». 24
4.4.تدابیر «پژوهشی-آموزشی». 25
5.1.جمعبندی و نتیجهگیری.. 27
4.1.ارائۀ راهکارها و اقدامات پیشنهادی جهت توسعۀ شهرداریهای الکترونیک... 24
4.2.تدابیر «مدیریتی- ساختاری». 24
4.3.تدابیر «اجرایی- اقتصادی». 24
4.4.تدابیر «پژوهشی-آموزشی». 25
مبلغ قابل پرداخت 22,100 تومان