تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط رهبری تحول آفرین و توانمندسازی روانشناختی کارکنان انجام گرفته است. اين تحقيق از نظر هدف، يک تحقيق کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع پيمايشی و از نظر روش تحليل داده ها از نوع همبستگی مي باشد.
پس از مطالعه پيشينه موضوع و بررسی الگوهای موجود در مورد رهبری تحول آفرین و توانمندسازی روانشناختی و شكل گيري چهارچوب نظري ،متغيرهاي مهم تحقيق شناسايي و مدل مفهومی و فرضيات تحقيق مشخص گرديد. براي اندازه گيري متغيرها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گرديد؛ که این پرسشنامه با استفاده از شاخص های مورد استفاده در مدل بس و مدل اسپریزر و همکاران ساخته شد. نتيجه آزمون نشان دهنده ارتباط معنادار مولفه های رهبری تحول آفرین با توانمندی کارکنان مي باشد.
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
فصل اول کلیات پژوهش
فصل دوم ادبیات و پیشینه ی پژوهش
تئوريهاينوعاول: تئوريهايويژگيهايشخصي8
تئوريهاينوعدوم: تئوريهايرفتاري10
تئوريهاينوعسوم: تئوريهاياقتضايي20
عوامل زمينهساز در پيدايش نظريه رهبري تحول آفرين27
پيشينة مطالعات رهبري تحول آفرين28
ويژگيهاي رهبري تحول آفرين از نظر تيکي و دوانا28
تفاوتهاي رهبري تحول آفرين با كاريزماتيك30
مفاهیم و ابعاد نظری راجع به توانمندسازی کارکنان31
تعاریف توانمندسازی نیروی انسانی36
توانمندسازی به عنوان تفویض اختیار36
احساس خودمختاری( داشتن حق انتخاب)39
راهبردهای رهبری و مدیریت توانمندسازی کارکنان50
ویژگی های خاص مدیر در سازمان توانمند67
ویژگی های کارکنان در سازمان توانمند68
فصل سوم روش پژوهش
فصل چهارم نتیجه گیری، انتقادات و پیشنهادات
مبلغ قابل پرداخت 22,100 تومان