پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد - تمام رشته ها

محل لوگو

تعیین رابطه بین عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روان شناختی والدین کودکان عادی و کودکان مرزی


 فرمت:ورد (word)

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه عزت نفس شامل سه مقیاس عملکرد تحصیلی و ارزیابی اجتماعی و ارزیابی ظاهری می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ عزت نفس بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشحص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.

کلید واژه ها:عزت نفس،سلامت روانی، بهزیستی روانشناسی

 

فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

فصل اول کلیات پژوهش

مقدمه. 2

بیان مسأله. 4

اهمیت و ضرورت پژوهش.... 8

اهداف پژوهش.... 10

سئوالات تحقیق.. 10

تعاریف مفهومی وعملیاتی واژه ها و متغیر ها11

فصل دوم ادبیات و پیشینه ی پژوهش

عزت نفس.... 11

تعریف عملیاتی عزت نفس.... 11

سلامت روان:11

تعریف عملیاتی سلامت روانی.. 11

بهزیستی روان شناختی.. 11

تعریف عملیاتی بهزیستی روانشناختی.. 11

کم توان ذهنی.. 11

مباني نظري و يافته‌هاي پژوهشي.. 14

عزت نفس درقرآن مجید.. 16

عزت نفس کلی.. 17

عزت نفس اجتماعی.. 17

مولفه های اساسی عزت نفس.... 17

ماهیت عزت نفس.... 18

نظریات مرتبط با عزت نفس.... 18

نظریه ی جمیز. 18

نظریه ی مید.. 19

نظریه ی کولی.. 19

نظریه ی سالیوان.. 20

نظریه ی روزنبرگ.... 21

نظریه ی هورنای.. 21

نظریه ی آدلر. 21

سلامت روان.. 22

سلامت روانی.. 23

تعریف سلامت روانی.. 23

تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف.... 25

اصول بهداشت روانی.. 27

خصوصیات افراد دارای سلامت روانی.. 28

عوامل موثر در تامین سلامت روان.. 30

نقش خانواده در تامین سلامت روان.. 30

نظریات مرتبط با سلامت روانی.. 30

نظریهیزیگموند فروید.. 30

نظریه ی آدلر. 31

نظریه ی سالیون.. 32

نظریه ی کارل راجرز. 32

نظریه ی آلبرت الیس.... 32

نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی.. 33

نظریه ی ویلیام گلاس... 34

نظریه ی اسکنیر. 34

بهزیستی روانشناختی.. 34

عقب ماندگی ذهنی.. 38

عقب مانده ذهنی آموزش پذیر ( EMR). 38

ویژگیهای کودک استثنایی.. 39

نیازهای والدین کودکان استثنایی.. 39

احساسات والدین کودکان استثنایی.. 40

پژوهش های انجام شده در ارتباط با موضوع.. 40

فصل سوم روش پژوهش

روش پژوهش.... 58

جامعه پژوهش.... 59

نمونه و روش نمونه گیری.. 59

ابزار پژوهش.... 59

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی.. 59

پرسشنامه عزت نفس.... 60

روش نمره گذاری.. 63

روشهای آماری برای تجزیه و تحلیل داده ها63

تجزیه و تحلیل داده ها64

4 – 1 –بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها65

4-1-4- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات... 66

4-1-5- بررسی حجم نمونه به تفکیک نوع شغل.. 67

4-1-6- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد.. 68

5-1- خلاصه يافته ها ي پژوهش.... 80

5-2- بحث و نتیجه گیری :80

5-3- محدودیتهای تحقیق. 83

5-4- پیشنهادهای تحقیق.. 83


مبلغ قابل پرداخت 16,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 813

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما