پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد - تمام رشته ها

محل لوگو

بررسی ارتباط عوامل اجتماعي، اقتصادي، فيزيولوژيكي با بزهكاري نوجوانان پسر سراوان در سال 92


فونت:ورد(word)

چكيده تحقيق:

سازه اصلي تحقيق بزه گرايي نوجوانان مي باشد بزه گرايي پديده اي اجتماعي جهاني است كه معمولاً براي جرايم نوجوانان زير 18 سال به كار برده مي شود. اصولاً بزهكاري عبارت است از جرايم كم اهميت. دراينجا از نظريه كنترل اجتماعي دوركيم استفاده مي كنيم دوركيم بزهكاري را غيرقانوني و بي‌هنجاري مي داند. همچنين هيرشي بزهكاري را بي‌اهميتي و بي‌اعتنايي به قيدوبندهاي اجتماعي مطرح كرده است.

مهم ترين هدف اين تحقيق ارتباط عوامل اقتصادي، اجتماعي و فيزيولوژيكي با بزهكاري نوجوانان پسر سراوان در سال 92 بوده است. در اين تحقيق ما يك متغير مستقل و 19 متغير وابسته داشتيم و از روش پيمايشي استفاده كرديم و به وسيله پرسشنامه‌ها و كتابخانه‌ها و سايت ها اطالعاتمان را جمع آوري كرديم جامعه هدف ما نوجوانان پسر شهر سراوان هستند حجم نمونه 50 نفري باشند و به صورت نمونه گيري تصادفي ساده اطلاعات كسب كرديم هيچ كدام از روابط به اثبات نرسيد هيچ كدام نرسيد. 19 فرضيه داشتيم از جمله سن، تحصيلات، تعداد خانواده، نماز خواندن، تحصيلات پدر، تحقير رواني، آزادي رفتار، پول توجيبي، شغل پدر، ميزان درآمد، نوع مسكن، تفريح، تأثيردوستان، تماشاي تلويزيون ... با بزه گرايي نوجوانان هيچ كدام به اثبات نرسيد. اين پژوهش داراي 19 جدول يك بعدي، 19جدول دوبعدي و 19 نمودار مي باشد كه با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شده است.

فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

فصل اول کلیات پژوهش

1-1- مقدمه:1

2-1- بيان مسئله:2

3-1- ضرورت و اهميت موضوع. 3

4-1- اهداف تحقيق (كلي/جزئي)4

5-1- فرضيات تحقيق يا سؤالات اساسي:4

6-1- تعاریف نظری و عملی متغیر. Error! Bookmark not defined.

فصل دوم ادبیات و پیشینه ی پژوهش

1-2- سابقه توجه به موضوع. 7

2-2- ابعاد تعاريف اصطلاحات اساسي موضوع تحقيق (بزه‌گرايي)10

1-2-2: تعريف بزه‌گرايي (نقش خانواده)10

2-2-2: «نقش گروه همسالان»10

3-2-2: «عوامل اجتماعي»10

4-2-2: «نوع بيماري رواني»11

5-2-2: «نقش والدين»11

6-2-2: «محيط نامساعد خانوادگي»11

7-2-2: «نوع فرهنگ جامعه»12

8-2-2: «محيط خانواده»12

9-2-2: «نوع فرهنگ جامعه»12

10-2-2: «نقش مدارس»13

11-2-2: «محيط هاي آموزشي و مدرسه»13

12-2-2: نوع بيماري رواني فرد. 13

13-2-2: «نوع فرهنگ جامعه»14

3-2: «عوامل مؤثر بر بزه‌گرايي نوجوانان»14

1-3-2: - محيط نامناسب.. 14

2-3-2: «نوع تربيت خانوادگي»15

3-3-2: « نوع فرهنگ خانوادگي»15

4-3-2: نوع بيماري رواني.. 15

5-3-2: نوع تربيت خانوادگي.. 16

6-3-2: «عوامل اجتماعي»16

7-3-2: «نوع تحصيلات والدين»16

8-3-2: «نقش تلويزيون»17

9-3-2: «محيط نامساعد خانوادگي»17

10-3-2: «دوستان ناباب»18

12-3-2: «نوع فرهنگ و ارزش در جامعه»18

4-2: «نقش آموزش و پرورش »19

5-2- «فرهنگ جامعه»19

6-2-: «نوع اعتياد پدر و مادر»20

7-2- «نقش مربيان»20

8-2- نبود حامي در جامعه. 20

9-2- فرهنگ خانوادگي.. 21

10-2- تأثير محيط بر فرد. 21

11-2- نوع فرهنگ خانواده21

12-2- نوع بيماري رواني.. 22

13-2- نوع تربيت خانوادگي.. 22

14-2- نوع بيماري رواني.. 22

15-2- محيط خانواده23

16-2- «نظريه ها و الگوهاي تحقيق»23

1-16-2: نوع بيماري رواني.. 23

2-16-2: نقش عوامل اجتماعي.. 23

3-16-2: نقش گروه همسالان. 24

4-16-2: داشتن كمبود در زندگي.. 24

5-16-2: كنترل اجتماعي.. 24

6-16-2: محيط اجتماعي.. 25

7-16-2: نقش محيط بر فرد. 25

8-16-2: نوع روابط اجتماعي.. 25

9-16-2: نقش والدين. 26

10-16-2: نقش محيط اطراف فرد. 26

11-16-2: نظری سیستمی.. 26

12-16-2: نظریه ی منابع. 27

13-16-2: نقش خانواده27

17-2- «وضعيت بزه‌گرايي در ايران و جهان»27

1-17-2: اسناد و مدارك... 27

2-17-2: نقش تلويزيون. 28

3-17-2: نوع بيماري رواني.. 28

4-17-2: نقش آموزش و پرورش... 28

5-17-2: محيط نامساعد اجتماعي.. 29

6-17-2: نوع دخالت دولت.. 29

7-17-2: قوانین ایران. 29

8-17-2: نوع فرهنگ خانواده ایرانی.. 30

9-17-2: عوامل اجتماعي.. 30

10-17-2:نبود حامي در جامعه. 30

18-2- بررسی تئوریها و نظریات بزهکاری (انحراف)30

1-18-2- نظریه روانشناختی در مورد انحرافات.. 31

2-18-2- نظریات جامعه شناختی انحراف.. 32

3-18-2- نظریه فشار ساختاری.. 32

4-18-2– نظریه برچسب.. 33

5-18-2- نظریه انتقال فرهنگی.. 35

6-18-2- نظریه والتر میلر. 37

7-18-2- نظریه کنترل اجتماعی- علل هیرشی از بزهکاری.. 38

8-18-2- نظریه تضاد. 39

9-18-2- نظریه آلبرت کوهن. 40

10-18-2- نظریه دیوید ماتزا- بزهکاری و دنباله روی.. 40

11-18-2- نظریه بوم شناسی انحراف- مکتب شیکاگو. 41

12-18-2- نظریه ویلیامزهال- عوامل خانواده موثر بر بزهکاری.. 42

13-18-2- نظریه امیل دورکیم. 43

14-18-2- نظریه ویلیام گود. 46

19-2- پیشینه ی پژوهش... 47

فصل سوم روش پژوهش

1-3- مقدمه:49

2-3- روش تحقيق:50

3-3- جامعه آماري:50

4-3- حجم نمونه و شيوه‌ي نمونه‌گيري:51

5-3- ابزارسازي يا ابزار جمع‌آوري اطلاعات:51

6-3- روش جمع‌آوري اطلاعات:51

7-3- روش هاي تجزيه و تحليل اطلاعات:51

فصل چهارم یافته های پژوهش

1-4- مقدمه:52

2-4- جداول دوبعدي و آزمونها:62

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5- بحث و نتيجه‌گيري:74

2-5- تنگناها و مشكلات تحقيق. 75

3-5- پيشنهادات تحقيق. 76

فهرست منابع : (اصلي)77

 


مبلغ قابل پرداخت 16,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 754

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما